Som företagare så lever man på att göra affärer, ju fler affärer desto mer inkomst till företaget och mer vinst gör att företaget blir starkt och stabilt. Det är positiva fördelar för alla inblandade i företaget, från anställd till ledning.Ibland kan det vara svårt att göra bra affärer och man som företagare kanske känner att man inte har den spetskompetens som ibland behövs för vissa affärer. Ett exempel kan vara offentlig upphandling som ibland kan verka lite snårigt och svårt att förstå för den enskilde företagaren. Som tur är så finns det experter och det finns också utbildning inom området för att stärka företagares kunskaper inom området offentlig upphandling.Genom att få mer kunskap så kan man vinna fler affärer inom just offentliga upphandlingar. Man får lära sig om LOU, lagen om offentlig upphandling och hur man effektivt genomför anbudsförfarandet. Det finns en hel del som man bör veta angående en upphandling av denna sort, då det skiljer sig markant mot att sälja en produkt till annan slutkund. Det finns ingen exakt färdig utbildning utan denna skräddarsys efter dina behov och du får den kunskap som blir relevant för dig i din situation.Med en bra utbildning i ryggen så kan du som företagare arbetat fram underlag inom offentlig upphandling och genomföra dessa affärer på ett tryggt och säkert sätt och veta att allt går rätt och riktigt till.